و ذهـن پلکـ مےزند

و ذهـن پلکـ مےزند

در ذبـح ِ بی رحـمـانه ی کلـمـات ...

صندوقچه

بازار گرمــی !!

دوشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۰، ۱۲:۲۱ ق.ظ

بیدار شو !

 خرید عیدت دیر نشه !

 بازارا شلوغه ها !

 جنس خوب گیرت نمیادا !

 چیزی به سال جدید نمونده....

 ببین همه دارن از الان برای هم دعاهای قشنگ قشنگ می کنن !

 نکنه یه وقت جا بمونی از قطار ِ رنگی ِ آرزوها !

 تا کی میخوای رویای سیاه سفید ببینی؟

 دستــتــو بـــده !

 ببین چه ســ ـرده مـ ـدعـی بودن ما...

                                   
۹۰/۱۲/۲۲
فــ . الف

نظرات  (۲۴)

واااای بر ما...
۲۲ اسفند ۹۰ ، ۱۳:۱۰ ذاکر اهل البیت (علیهم السلام)
سلام :
آفرین بر تو خواهرم !
از زاویه ی ظریف و قشنگی به این ایام
و بی دردی ما نگاه کردی .
خدا به حق حضرت زهرا (سلام الله علیها)
همه ما رو هدایت کنه !
با این پست کوتاه و عالی قلبمون درد گرفت .
خدایا دلِ همه رو تو این ایام شاد کن ...
۲۲ اسفند ۹۰ ، ۱۳:۱۲ ذاکر اهل البیت (علیهم السلام)
سلام : احساس می کنم وبلاگِ (از خود تا قلم) مشکل داره .
گاهی مطالب قبلی رو نشون نمیده و گاهی هم میده .
پیشنهاد می کنم قالب رو عوض کنید شاید درست بشه .
از زحمات شما هم بنده تشکر می کنم .
دعامون کنید .
ای بابا
چیکارش داری؛ بزار بخوابه مثل ما ( من)
دلــگیـــر مباش .

دلت که گیـر باشد ،

رهـــــا نمی شوی !


خـداونـد ،

بنده گــان ِ خود را ،

با آنچه به آن « دل » بســته اند می آزمــاید !!
........................................
سلام بر شما...بعد عید نزدیک است بلند شو!!!!!!
پاسخ:
سلام بر خوبان ِ خدا.
دلم گرفت فاطمه...
واقعا بدم میاد از خودمون
چرا ما آدما انقد سرد شدیم؟
همسایه از همسایه بی خبره
چه برسه به سهم بزرگترش...
پاسخ:
سکوت..
سلام رفیق
چه عسکی!! کاش صاحبمون می یومد...
پاسخ:
هعععییی رفیق...
شما اینا رو قبول دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
در قبال ِ مصادیق ِ این عکس ِ مفهومیست!
سلام ...
با کربلای دل ها به روز هستم...
چند تا فایل کم حجم هم گذاشتم برای دانلود...
و همچنین 3 تا فیلم توی ستون وب گذاشتم..
ما رو از نظرات خودتون بی نصیب نگذارید...
یاعلی...
۲۸ اسفند ۹۰ ، ۱۴:۵۰ پیمان فرد(شیعیون)
سلام
با مطالبی از امام رضا و حضرت مادر(علیهما سلام) به روزم

ما که بی امام رضا عید نداریم ولی
عید شما پیشاپیش مبارک
یا علی مدد
جای منجی عالم خالی
۲۸ اسفند ۹۰ ، ۱۵:۲۲ سلام ای مسافر...
...
پاسخ:
.......
۲۹ اسفند ۹۰ ، ۲۳:۴۸ عبد العاصی
سلام
سالی گذشت و گشت زمین در مدار تو
اما نداشت خاتمه ای انتظار تو
قلب مرا ز خانه تکانی معاف کن
بگذار روی شیشه بماند غبار تو
امسال که هیچ به درد ظهورت نخورده ام
سال جدید خدا کند که بیایم به کار تو
الهم عجل لولیک الفرج بحق الزهرا (س)
سال خوبی داشته باشید.
یا علی
راستی!
کاش یه نفر پیدا می شد...
این روز عیدی به خونه زهرا یه سرو سامونی می داد...
آخه مادر مریضه...
آخه عیده...
یا علی
پاسخ:
سفارش آدم بدا رو هم بکنین به مادر..
سلام به تمامی دوستان خوب و عزیزم

خب سال که عوض شد گفتم منم یه صفایی به وبلاگم بدم و قالب عوض کنم . . .

عوض کردم ولی به دلم که نشسته انگار لوتوس با همون قالب لوتوسه . . .

مگه نه ؟

شما خوشتون اومد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نظرتون بگید . . .
۰۵ فروردين ۹۱ ، ۱۲:۵۰ ذاکر اهل البیت (علیهم السلام)
سلام :
سال نو مبارک
ان شالله سال خوب و پر برکتی در پیش داشته باشید .
براتون آرزوی سلامتی و موفقیت می کنم .
دعامون کنید .
گلها همه با اذن تو برخواسته اند
از بهر ظهور تو خود آراسته اند
مردم همه در لحظه تحویل حتما
اول فرج تو از خدا خواسته اند

انشالله سال خوب و پر برکتی زیر سایه امام زمان(عج) داشته باشید
...
۰۸ فروردين ۹۱ ، ۰۲:۰۸ عباس تمرتاش (شاهد )
سلام
احوال شنما ؟ سال نو عیدتون مبارک باشه توفیق و افتخاری برام بود که امشب خدمت برسم و با زیارت چهره مبارک حاج همت بالا نشین ! و شنیدن صوت زیبای وب شما خیس از طراوت باران رحمت الهی بشم و کمی جان خسته ام را از بار طاقت فرسای هیاهو هاااا و.. منیت و نخوت و عرور و .... سبک کنم و به جوانی و پاکی و خوبی شما به یاد گذشته خودم و... حسرت بخورم و احساس مجدد کوچکی و هیچ بودن و.. که چقدر احساس زیبا و لذت بخشی است بخداااااا انقدر ریز و کوچ شوم که شاید روزی چون غباری به لطف تند بادی ! زجا برخیزم و دامن یار ارام گیرم و... کاش !
عذرخواهی میکنم ! خدا شاهده حسی که از وب شما منعکس میشه معمولا" منو اینجل منقلب میکنه و میدونم این ناشی از شخصیت پاک و نورانی مدیریت اینجاست و خدا رو قسم میدم به حرمت محمد و ال محمد .ص. حاجت روا و خوشبخت و عاقبت بخیر باشید و خیلییییییییی ملتمس دعااااا واعاقبه للمتقین !!

------------------

................ روز از نو روزی از نو ................

وقتیکه سال عوض میشددلم سوخت! دلم برای کشت و حاصلم سوخت!

هر کسی از حاصل خود راضی بود ... اما کلاه من پیشم قاضی بود !

برای خرمنی که انباشته ام ... چه "حق هایی" زیر پا بگذاشته ام !!

"حق خدا " که حق برترین بود ... نکردمش ادا که حق دین بود !

تو ده تا جمله ام دوتاش قسم بود !! وقتی ز دل نبود دروغ به هم بود !!

" وقتی خدای من خدای واهیست" !! حاصل من خرمنی از "سیاهیست" !

وقتی که سال عوض می شد حالی بود ... زمان عید و وقت خوشحالی بود !

جلوی چشم هر کسی گل یاس ... اما جلوی چشم من " حق الناس " !!!

"حقوق همسایه و حق همکار" ... به زیر پا گذاشته ام چه بسیار !!!

"سفره هفت سین و دو شمع روشن" .... گویا که می گفتند دو تایی به من :

"هر دوی ما به عشق هم روشنیم" ... نور وجود خود به هم افکنیم !

اگر چه عمر ما کم است و کوتاه ... یک لحظه بر نداریم از هم نگاه !!
.....
.........

"قصه این دو شمع فوق العاده " ... بیادم آورد " حق خانواده " !!!

حقی بزرگ بنام زیبای "عشق" !! که تا به حال نریختمش پای " عشق " !! وو...

.....با مطلبی اجتماعی در قالب شعر بنام :
.............................. : روز از نو روزی از نو به روزم !!!

خدا نگهدارتون
سلام فاطمه خانم
ممنون از کامنت زیبات
پست خیلی درد آوره چون میدونیم فقر بی داد میکنه ولی نمی تونیم کاری بکنیم
پاسخ:
حق پناه..
۱۱ فروردين ۹۱ ، ۰۲:۰۰ عباس تمرتاش (شاهد )
سلام
الهی که سالم و سلامت و ایام به کامتون باشه .. تبادلی این چند شبه با یکی از مخاطبین قدیمی خودم داشتم و دارم که الان سال سوم مهندسی معماری است وو.. که کامنتهی که امشب در پاسخ اسقلال شخصیت و اثرات ان خاصه در امر شناخت دیگران از ما و.. را به ذهنم رسید برای شما نور چشمم هم ارسال کنم که البته مثل همیشه درسی برای پس دادن به شما خوبان فهمیده تر از این کوچتر است عاقبت بخیر باسید و همیشه مورد توجه خانم فاطمه زهرا .س. انشالله التماس دعاااااا خیلیییییی
-----------------------------
نمیدونم ارسال این کامنت در اامه کامنتهای قبلی وقت شما رو میگیره و موجب زحمت مجدد پاسخی بشه و یا نه در عین حال جسارت کردم و دوباره این کامنت را مینویسم
مطمئنا" همه انسانها به ارزش وجودی و علت بودن و زندگی و هدف ان اشنا نیستند و از همین جهت روزمرگی میکنند و افت روزمرگی و غفلت و.. هم تکرار مکررات و باغد به هر طرف زندگی کردنه که هیچ ثبات راته و روشی و هدفی در ان پیدا نیست و متاسفانه کسانی هم که به دلایل مختلف از جمله توفیقات الهی انهم از جهت دل پاکشون و کمتر گناه کردنشون و داشتن وجدان و ضمیر پنهان و نورانی که دارند و... توفیق فهمیدن و شناخت راه را پیدا میکنند در عمل کردن ! و ایستادگی بر مسیر درست که مبادا انها را هم تقلیدشان بر باد دهد و..! سستی میکنند و رودبایستی ها و مصلحت اندیشی ها و.. موجب دور افتادن از هدفشون میشه و.. که اتفاقا" این دسته که میفهمند و به دلایل سستی و کم ارادگی و مصلحت اندیشی و.... بعد از گذشت زمانها مفید و ضایع کردن روزهایی که میتونست سکوی پرشی برای خودسازی و بعد فهم بیشتر و محکمتر قدم برداشتن و در نهایت رسیدن به شخصیتی مستقل و اثر گذار و... بشوند و... بیشتر غصه میخورند و شاید یوم الحسره برای اونها بیشتر معنا و قابل درک باشه تا اونها که هیچ نفهمیدند و روزمرگی کردند !!
۱۱ فروردين ۹۱ ، ۰۲:۰۲ عباس تمرتاش (شاهد )
اونی که نداره چیزی برای از دست دادن و غصه خوردن نداره اما اونی که دره و استفاده نکرده ! یا از دست داده خیلی غصه میخوره بعدها که :
میشد با کمی زحمت و ممارست اگر چه ناخوشایندی ها وو... به راحتی خیالی رسید که لذتش وصف ناپذیره و چه لذتی با لاتر از اینکه خدا در زندگی جولان میده ! و ما هم با تطبیق خواسته ها و باید ها و نباید های خود با خواسته های او ! و نه غیر ! احساس بودن و شیرینی وجود میکنیم اگر چه دیگران درک نکنند و مهم مستقل بودن فکر و اراده عمل و جذاب بودن اخلاق و رفتار و الگو شدن برای دیگرانی که این راه را ارزو میکنند و مگر زندگی و بندگی جز سبکبالی و منعطف بودن و رو به کمال و اوج بودن است ؟!
خواعهر خوبم توصیه این برادر کوچکتر را درک کنید که اگر در این سنین بر استقلال فکری و رفتاری خود کار نکنید و ممارست نکنید و شخصیت رها و البته منطقی و متشرع و خلق احسن و جذاب خود را پخته تر و جذاب تر نکنید که برای همه جا بیافتذ شما اینگونه هستید ! مطمئنا" در انتخاب دیگران از جمله خواستگارانی که روزی درب منزل شما را دق الباب میکنند اثر قابل درکی نخواهید گذاشت و من همیشه به به مخاطبینم چه در جلسات کلاس و .... عرض کردم که طوری زندگی کنید که دیگران شما را همینی که هستید ببینند و دریابند و دچار اشتباه در شناخت شخصیت شما نشوند ودر واقه یک رو ! و صادق و با تابلویی مشخص و روشن از جهت تشخیص انچه هستید چه در افکار ! و چه در رفتار برای دیگرا باشید و اگر اینطور شد ! برنده اصلی شما هستید و هر کسی درب منزل شما را نمیکوبد و انکه در میزند مطمئنا" میداند شما که هستید و چه میخواهید و چگونه انسانی در طلب چگونه زندگی هستید و..
۱۱ فروردين ۹۱ ، ۰۲:۰۳ عباس تمرتاش (شاهد )
پس میبینید که خیلی از گره ها به دست خود ما زده شده و انهم تقلید و اسارت ما در چون دیگران بودن است که در زندگی مادی و سنتهای غلط و روزمدگی غرق شده اند ! و اگر از بند این اسارتها با توکل و همت و ممارست و طی زمانی که شخصیت ما برای همه جا بیافتد و.. مطمئنا" هم انسانی مستقل و قابل درک برای دیگرانی میشویم که رفتار ما شبیه به انان نیست اما درک میکنند ما را و چه بسا در دل حسرت بخورند به استقلال ما و انشالله اراده9 کنند چون ما شوند که ثوابی هم ما ببریم در الگو شدن و.. چه همسری که اختیار میکنیم هم همانند ما مکمل ما در این راه میشود و خانوده ای انشالله خدایی و معتقد و محکم در منطق و بابدها و نباید ها و منعطف در رفتار با عوامی که به کمک ما احتیاج دارند در فهمیدن و انشالله انگیزه بیشتر برای کما بیشتر و در جا نزدن ! که ایستادن اول و شروه تمام شدن است ! و چه انسانهایی که ایستایی میکنند و به ظاهر هستند انا نیستند چون نفعی ندارند !! و انسان مفید همیشه هست و الا مرده ای متحرک است و.. یاد بیتی از اشعار گذشته ام افتادم که :
نفعی ندارم چون کنون .. من مرده هستم از درون !
میبخشید از پر گویی اما خواستم عرض کنم که تا مجرد هستید و نهالی و لطیف و قابل انعطاف به دنبال جا انداختن شخصیت مستقل خود باشید و از رو در بایستی با دیگران در انجام کارهایی که میدانید بیهوده است به هر اسم و شکلی و.. اقدام کنید البته با روش احسن و مدارا و حسن خلق لاما کار صحیح و عقلانی را انجام دهید اگر چه همه عالم بلعکس ان کاری کنند !!
از توسل و توکل هم همیشه بهره ببرید که قوام کارها در این است السلام علیکم یا اهل بیت نبوه
فرصت ویرایش نداشتم و معذرت میخوام باز هم از زیاده گویی التماس دعااا
خدا نگهدارتون
پاسخ:
حیفم اومد تایید نکنم و دیگران بهره مند نشن !
سلام
مطلب زیبایی بود آفرین

با چند عکس زیبا در قسمت نکاتی از کربلا
با چند عکس زیباتر در بخش حی علی فاطمیه
و با یه سوال و شعری در وصف مولایم امام زمان(عج) به روزم
منتظرم
یا علی مدد
اگه دیر اپ شدم چون قراره در گیر کارای فاطمیه بشیم
خانمی دلیل نمی شه تو پلاس سر گرمی دیگه اینجا رو بی خیال بشیا!!!
فکرماهم باش که پلاسمون باز نمی شه و واس نوشته هات دلتنگ
در پناه حق باشی...
پاسخ:
پس من چی کار کنم با دلتنگی واسه تو؟