و ذهـن پلکـ مےزند

و ذهـن پلکـ مےزند

در ذبـح ِ بی رحـمـانه ی کلـمـات ...

صندوقچه

تنهایی او / دیر رسیدن

دوشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۱:۵۰ ب.ظ

طـرمّاح ، در مسیر حرکت حضرت و در نزدیکی کوفه به همراه چند نفر دیگر با ایشان روبه رو شد.

حضرت پرسید: وضع کوفه چگونه است؟

گفتند: وضع کوفه خوب نیست؛ قلوب مردم با شماست اما شمشیرهایشان...

طـرمّاح که برای خانواده اش آذوقه می برد به حضرت عرض کرد: اجازه بدهید آذوقه ها را به خانواده ام برسانم و برگردم!

حضرت فرمودند: «سعی کن زود بیایی»!

طرمّاح با آن‌که زود هم برگشت، ولی وقتی به محل ملاقات با حضرت رسید، خبر شهادت سیدالشهدا(ع) را

به او رساندند. سیدالشهدا(ع) ماه‌ها قبل، از مدینه خارج شده و اعلام موضع کرده‌اند؛ پس از گذشت شش ماه

که حضرت در محاصره‌ی دشمن هستند، طرمّاح مشغول آذوقه‌ی زن و فرزند خودش است.

نقطه‌ی ضعف بالاتر این است که به حضرت نصیحت می‌کند؛ به این خیال که حضرت محتاج نصیحت اوست!

می‌گوید: «بیایید به یمن برویم؛ کوفیان وفادار نیستند؛ من در کوهستان‌های یمن برای شما بیست هزار شمشیرزن

آماده می‌کنم تا جنگ را از آن‌جا شروع کنید». غافل از این‌که بیست هزار شمشیرزنی که مثل او، آذوقه‌ی زن و فرزند

را بر سیدالشهدا(ع) مقدّم بدارند، به درد حضرت نمی‌خورند.

مشغول شدن به آذوقه‌ی خانواده و نام و نشان و مشغول شدن به شأنی دون شأن ولی الله،

موجب تنهایی ولیّ خدا می‌شود...

 

حجت الاسلام میرباقری

__________________________________________________________________

پ.ن1 ) محرم و عزای حسین(ع) معرفت می خواهد، مراقبه های عاشورایی و ضیافت بلای حاج آقا میرباقری را از دست ندهید، نسخه ی اینترنتی ضیافت هم هست! +

پ.ن2 ) "حــر" کن مرا که جان من از شرم پر شده... من را که راه نیست به جمع "حبـیـب" ها...

پ.ن3 ) ارحم من رأس ماله الرجاء و سلاحه البکاء پای روضه ی اباعبدالله ...

پ.ن4 ) السلام علیک : ایستاده ام که بگویم از طرف من چیزی به جز سلم و دعا به شما نمی رسد! (نمی رسد ؟)

پ.ن5 ) پیامک وارده: تخفیف کاشت ناخن به مناسبت محرم! 

۹۳/۰۸/۰۵
فــ . الف

نظرات  (۱۰)

برخلاف سال قبل که اصن نفهمیدم کی اومد کی رفت، سیاه تو تن مردم دیدم یادم اومد محرمه، امسال حواسم بود. پیشرفت کردم :)
پیشوازم رفتیم با شب شعر عاشورایی. خعلی حال داد. برقعی رو هم صدا کرده بودن بیاد. هر چند بچه های خودمون شاهکار بودن

دیدم فرمتش ای پابه کلی ذوق کردم. کلا با این فرمت کتاب الکترونیکی حال میکنم دیگه

کاشت ناخونم مهمه دیگه.

این روضه هه هم آهنگش دزدیه، مال یه آهنگ ترکیه فک کنم :/


پاسخ:
آهنگو مطمئنید؟ اگه اینطوریه عوضش می کنم
۰۷ آبان ۹۳ ، ۱۱:۵۶ محمد معین صادقی راد
طیب الله
۰۷ آبان ۹۳ ، ۱۱:۵۸ محمد معین صادقی راد
سلام
دعوتید به عزاخانه ی مجازی
هر روز در محرم و صفر با ریز نوشت های عاشورایی

لطفا وقتی اومدید ، مطالب رو امتیاز بدید تا دیگران در مطالعه ی اونها مشتاق بشن

امام رضا علیه السلام : 
إن بَکَیتَ عَلَى الحُسَینِ حَتّى تَصیرَ دُموعُکَ عَلى خدَّیکَ غَفَرَاللّه ُ لَکَ کُلَّ ذَنبٍ أذنَبتَهُ ؛ 
اگر بر حسین(علیه السلام) بگریى ، چندان که اشک هایت بر گونه ات جارى شود ، خداوند تمام گناهانت را مى آمرزد .

۰۹ آبان ۹۳ ، ۰۰:۲۳ خانومـِ میمـ

داشتمـ امروز اتفاقا قصه ی طرماح را می خواندمـ .. توی دلمـ هی هق هق زدمـ که نکند قصه ی من همـ بشود .. دعا کنیمـ برای همـ فاطمه ..

 

پ.ن 5 تو قربون عاخه!

پاسخ:
هوم دعا کنیم

اگه نیاز داشتی بگو شماره شو بدم :)
۰۹ آبان ۹۳ ، ۱۷:۳۸ سید محمد رضی زاده
بیایید تا دیر نشده، قیمت خود را حساب کنیم!
پاسخ:
مفت و مجانی...
ما هم مشغول آذوقه ی این دنیای خودمان هستیم 
خیلی وقتی برای عاشورا و کربلا نداریم 

خدایا دیت خط های ما را کوفی نکن . ما عاقبت این واقعه را می دانیم . ما را آبه راه بیاور ... 

آمین گفتنش با شما و مخاطبانتان ... 
التماس دعا - 



پاسخ:
آمین 
پناه بر خدا از دست خودمون...
بخون!چرا انقد دوسش دارم؟!
تو را به جای همه کسانی که نشناخته ام دوست می دارم
تو را به خاطر عطر نان گرم
برای برفی که اب می شود دوست می دارم
تو را برای دوست داشتن دوست می دارم
تو را به جای همه کسانی که دوست نداشته ام دوست می دارم
تو را به خاطر دوست داشتن دوست می دارم
برای اشکی که خشک شد و هیچ وقت نریخت
لبخندی که محو شد و هیچ گاه نشکفت دوست می دارم
تو را به خاطر خاطره ها دوست می دارم
برای پشت کردن به ارزوهای محال
به خاطر نابودی توهم و خیال دوست می دارم
تو را برای دوست داشتن دوست می دارم
تو را به خاطربوی لاله های وحشی
به خاطر گونه ی زرین افتاب گردان
برای بنفشیه بنفشه ها دوست می دارم
تو را به خاطر دوست داشتن دوست می دارم
تو را به جای همه کسانی که ندیده ام دوست می دارم
تورا برای لبخند تلخ لحظه ها
پرواز شیرین خا طره ها دوست می دارم
تورا به اندازه ی همه ی کسانی که نخواهم دید دوست می دارم
اندازه قطرات باران ، اندازه ی ستاره های اسمان دوست می دارم
تو را به اندازه خودت ، اندازه ان قلب پاکت دوست می دارم
تو را برای دوست داشتن دوست می دارم
تو را به جای همه ی کسانی که نمی شناخته ام ...دوست می دارم
تو را به جای همه ی روزگارانی که نمی زیسته ام ...دوست می دارم
برای خاطر عطر نان گرم و برفی که آب می شود و برای نخستین گناه
تو را به خاطر دوست داشتن...دوست می دارم
تو را به جای تمام کسانی که دوست نمی دارم...دوست می دارم.
پاسخ:
به خاطر دوست داشتن ... به جای تمام کسانی که دوست نمی دارم... به خاطر خدا !
سلام
دوست داشتید به وبلاگ منم سر بزنید

مشغول شدن به آذوقه‌ی خانواده و نام و نشان و مشغول شدن به شأنی دون شأن ولی الله، موجب تنهایی ولیّ خدا می‌شود...


پناه بر خدا، پناه بر خدا، پناه بر خدا...
اعود بالله من نفسی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی