و ذهـن پلکـ مےزند

و ذهـن پلکـ مےزند

در ذبـح ِ بی رحـمـانه ی کلـمـات ...

صندوقچه

زن ِ نه شرقی نه غربی

يكشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۰۴ ق.ظ

شرط اول ) اگر میخواهید دربارهى مسئلهى زن راهبرد درست را پیدا کنید و این راهبرد را با اجرائیّات و الزامات اساسى آن همراه کنید و در بلندمدّت پیش بروید و به نتیجه برسید، باید ذهنتان را از تفکّرات غربى در مورد زن تخلیه کنید .

*

جهل و خرافه و هوچی گری) تصوّر از زن در خانه، تصوّر یک موجود درجهى دویى [است] که موظّف به خدمتگزارى به دیگران است؛ این تصوّر  بین خیلىها هست - حالا بعضىها به زبان مىآورند، بهرو مىآورند، بعضىها هم به رو نمىآورند، امّا در دلشان این است - این درست نقطهى مقابل آن چیزى است که اسلام بیان کرده است.

*

فکر اسلامی ) به نظر من مسئلهى اصلى، یعنى یکى از مسائل اصلى، مسئلهى خانه و خانواده است: امنیّت زن در محیط خانواده؛ فرصت زن در محیط خانواده و خانهدارى براى بُروز استعدادها؛ [چیزى] مانع درس خواندن او، مانع مطالعه کردن او، مانع فهمیدن او، مانع نوشتن او نشود - [براى] کسى که اهل این چیزها است - میدان براى این کارها فراهم باشد؛ این اساس قضیّه است.

                                                            ( مقام معظم رهبری / ۱۳۹۳/۰۱/۳۰ )

  

              

۹۳/۰۱/۳۱
فــ . الف

شاخص

نظرات  (۴)

به نظرم برای هر کسی، چه مرد چه زن، مسئله رعایت یک تعادل همیشگی است.
زن در خانه مانده، که این روزها خیلی کم داریم، آن زن با مطالعه و به روز و با سواد اگر از پس تربیت همان یک بچه متدوال این روزهای دامنش برنیامد، اگر از آن زن در خانه مانده کم نداشته باشد بیشتر هم نیست.

همیشه احساسم این بوده که مهمترین مسئولیت هر انسانی حالا چه مرد چه زن تربیت فرزنده و اون رو یک کار یک نفره مادرانه ندیدم، اگر این بیرونی بودن تعادل نداشت و جای یکی یا مثل حالای ما هر دو خالی بود، با کودکان سردرگم درگیری طرف هستیم که آغوش خاله مجازی برایشان دنیایی می شود.
پاسخ:
بله خب . دقیقا همینه . " مهمترین مسئولیت هر انسانی چه مرد چه زن تربیت فرزنده " منتها نقش پدر و مادر متفاوت از هم تعریف میشه ، و اون خانواده ای میتونه موفق باشه ، که از قبل تولد فرزندش ، خودش را با یک تربیت قبلی ، آماده کرده باشه تا نگذاره بچه ش دچار سردرگمی ها بشه .
۰۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۳:۵۱ زائر آسمان ...
خدایا رهبرم را سلامت بدار
اللهم آمیـــن
ی
ا
ع ل ی
دختر بیگانه از خانه داری و پخت و پز و هر چیزی ک خط و ربطی ب خانه داری داره تبدیل شده ب خانوم خونه! مامان حتی!
هویت جدید و خوشمزه ایه!
پاسخ:
بح بح :) مبارکت
اوضاع خوبی نیست ولی...بین مذهبیا حتی
فکرا خیلی عوض و بهتر بگم بد شده خیلی...