و ذهـن پلکـ مےزند

و ذهـن پلکـ مےزند

در ذبـح ِ بی رحـمـانه ی کلـمـات ...

صندوقچه

سومالی یا سونامی . . .؟

دوشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۰، ۰۲:۴۹ ب.ظ
هنوز خیلی به افطار مونده.. چیه؟ ته دلت ضعف میره؟ معده ات داره التماس می کنه؟

حتما هرچند دقیقه  هم یه سری به آشپزخونه و افطار حاضر نشده می زنی..

حتما پیش خودت سفره ی رنگین غذای چندساعت بعدو تجسم می کنی و با فکرش به خواب میری که

عبادت روزه داریت هم هست..

اگه زحمت زیادی به حوصله ی نداشته ات اضافه نمی کنه فقط چند ثانیه به چشمهای معصومش نگاه

کن.. لازم نیست زمان خاصی خیره بشی.. نه.. با یک نگاه ساده و سریع هم میتونی غصه ی دل

کوچیکشو حس کنی..

                      

 غم این یکی نداشتن CDهای بیشتر و Gameهای جدید نیست..

غمش حتی خونه ی کوچیک و اتاق مشترک و کفش و لباس وصله زده هم نیست!

نگاش کن! این چشمها همین چند دقیقه پیش مرگ خواهر کوچولوشو دیده و  قبل تر از اون جون

دادن همبازی شیطونش.. غم این بچه ترس از چند ساعت بعد ِ ! ترس از تن نحیفش که داره مرگ را

دعوت میکنه...

این چشمها دیگه  شهربازی نمیخواد! میدونی چی شادش می کنه؟

همون چند تا قاشق غذایی که دوست نداشتن طعمشو بهونه کردی و تیکه نونی که وقتی سیر شدی

جاش رفت توی سبد بازیافت............ تعجب نکن اینطوری حرف میزنم... چون من هم عین خودت وقتی

افطاری دعوت میشم بیشتر از ثوابِ روزه، کباب ِ جلوه گری زهرِجان می کنم..

من هم هفته اول ماه رمضون ضیافتی بودم که فقط 5 میلیون هزینه ی دعوت مجری و هنرمندش شده

بود... اصلا شاید به قول داداش 14 ساله ام همه ی این قحطی زدگی یه امتحان باشه برای قدردانیِ

رمضان و ایمان ما !

بیا به چشمهاش فکر کنیم که با رویای تجسم سیری بسته میشه و خاک ِ خشکسال اونجا بیداری را

ازش میگیره..

------------

آیا وقت  آن نرسیده که دل ها را تکانی دهیم از این همه بار سنگین دنی یا . . . ؟!

 

۹۰/۰۵/۳۱
فــ . الف

نظرات  (۲۸)

با سلام . عبادات شما قبول باشه.

اللهن اشبع کل جائع.

التماس دعا.
آیا وقت آن نرسیده که دل ها را تکانی دهیم از این همه بار سنگین دنی یا . . . ؟!


واقعا اتفاق دلخراشیه
خدا رحم کنه
۰۱ شهریور ۹۰ ، ۱۱:۰۵ روتین های یک طلبه
سلام...
خیلی زیبا نوشتی...
شما هم با ما همسفر سومالی شدید...
این اوتوبوس محبت ما چند نفر دیگه بیشتر جا نداره... به دوستان بگید تا بیان...


این روزها با عذاب وجدان غذا میخورم
سلام عباداتتون قبول.
بسیار زیبا نوشتید.خدا اجرتون بده
التماس دعا
به قول آقا یا خانم آدم؟ ادم سر سفره عذاب وجدان داره..نمیتونه غذا بخوره
شاید از باغچه کوچک اندیشه مان گل روید . . .
پاسخ:
بذرش را نمی کاری؟
۰۳ شهریور ۹۰ ، ۱۲:۲۸ عمه نیلوفرها
سلام عزیزکم خوبین خانواده خوبند دلمون عادت کرده بود به بودنتون حالا با بهانه گیری هاش چه کنیم؟ فاطمه عزیزم دعا کنید تاعادت به خوردن لقمه های حرام چشمهایمان را نبسته باشد و روزنه ای برای دیدن اشک های یاری خواه داشته باشه
حسین راست میگه کاش همه تلنگر های خدا را میتونستیم حس کنیم و زیبایی رسیدن موقع افطار را تا سومالی ببریم .لبیک
پاسخ:
حال بی تو مست و مدهوش و خرابم روز و شب....
مرایادکن آن دم که خدا را تلاوت میکنی
شاید به صداقت تو ، من نیز اجابت شوم . . .
پروردگارا مرا وسیله ای قرار بده برای بسط و گسترش آرامش خودت .

پروردگارا یاریم کن تا:
در دلهای آکنده از نفرت بذر عشق و دوستی بکارم.
در دلهای رنجیده.......... عفو و بخشش.
در دلهای آکنده از تردید......... یقین .
در دلهای نا امید ......... امید .
در دلهای مملو از ظلمت .........نور.
در دلهای غمگین ............. شادمانی.
آه خدای من یاریم ده تا:
همانطور که به فکر تسکین غم و درد خویش هستم برای تسکین دیگران نیز بکوشم.
همانگونه که می خواهم مرا درک کنند بتوانم دیگران را درک کنم.
به همان اندازه که دوست دارم مورد عشق و محبت دیگران قرار گیرم ، عشق و محبت نثار کنم.
زیرا معتقدم آنچه را که می بخشیم دریافت خواهیم کرد .
با عفو و بخشش دیگران مورد بخشش قرار خواهیم گرفت
و با مرگ حیات مادی ..........در دنیای ابدی متولد میشویم
سلام
اگرچه عکسش لود نمیشه ولی مطلب زیبایی بود
هر موقع یاد گرفتیم هر چی تو جیبمونه کمک کنیم حتی اگه یه صد تومانی برای رسیدن به مقصده، اونوقته که موقع پولداری هم به اندازه، دست نیازمند رو میگیریم.
یا علی مدد
میدونی چیه؟ همه ما یه مشت اسلام آورده ی بی آبروییم... که درد برادر وخواهرای دینیمون رو حس نمی کنیم..
۰۵ شهریور ۹۰ ، ۱۶:۲۰ سرباز امام زمان
سلام من بلاگتون رو با نام (تبسم باران) لینک کردم شما هم ما رو با نامه (صاحب الزمان) لینک کنید!
سلام فاطمه جون وبت با بقیه وبلاگا متفاوته یعنی حرفات تکان دهنده ست همه یعنی ما ها اینقدر غرق تو خودمونیم که فراموش میکنیم دوربرمون چی داره میگذره.مرسی که برام نظر گذاشتی گلم با افتخار لینک شدید
پاسخ:
کاش خودمون هم متفاوت بشیم..!
۰۶ شهریور ۹۰ ، ۱۴:۳۲ صاحب الزمان
سلام دوست عزیز!@
مثل اینکه شما قرار بود ما رو لینک کنی!
اون پستی هم که از سایت شما برداشتم یادم رفت ذکر منبع کنم!
همین الان سایت شما رو به عنوان منبع ذکر می کنم!
دیگه فکر نمیکنم مشکلی باشه!
یا علی!
پاسخ:
شرمنده یادم نمیاد قراری گذاشته باشم!
سلام دوست عزیز!

گفتنی ها را شما گفتید!!!
کاش عامل باشیم.

التماس دعا
و لینک شدید!
با اجازه!!!
۰۶ شهریور ۹۰ ، ۲۲:۱۷ شهدای رامهرمز
سلام خسته نباشی و طاعات قبول
ممنون که گذری داشتید
وبلاگ قشنگ و جالبی دارید
موفق باشید والسلام
سلام ایام به کام

امام سجاد علیه السلام در بخشی از دعای وداع ماه رمضان می فرماید: «سلام بر تو که در هنگام وداع، ما احساس خستگی نکردیم». ایشان در بخش دیگری از این دعا می فرماید: «سلام بر تو! پیش از آنکه بیایی، ما انتظارت را می کشیدیم و اکنون هم که می خواهی بروی، ما را غمگین کرده ای. سلام بر این مهمان گران قدری که به برکت آن، خداوند بسیاری از بلاها را از ما برداشت و خیلی از برکات را به ما بخشید»
سلام ... مثل آدمای بیکار نشستم تمام مطالب وبتو خوندم.. کلا از بچه مذهبیا خوشم نمیاد.. اما اعتراف می کنم دختر محکمی هستی و از روی ادعا حرف نمی زنی.. بعد که پروفایلتو خوندم باورم نمیشد سنت انقد کمه! امیدوارم پشیمون نشی از طرز زندگیت چون اون موقع به قول گفتنی میزنی به سیم آخر و ....... آبروی دینتون میره!!
پاسخ:
بل یرید الانسان لیفجر امامه ...
یعنی چی الخواهر؟؟
پاسخ:
" انسان شک در معاد ندارد بلکه میخواهد در تمام عمر گناه کند . "
۰۹ شهریور ۹۰ ، ۰۳:۵۵ چه فرقی میکنه
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام عید مبارک
مایل بودید منو با نام صبح قریب لینک بفرمایید
و بعد بفرمایید شما را با چه نامی لینک کنم
یا علی مدد
سلامممممممممممممممممممممممممممممممممم
نمازو روزت قبول
عیدت مبارک
بهم سر بزن خوشحال میشم
یاعلی مدد
اللهم انی اسئلک خیر ما سئلک منه عبادک الصالحون و اعوذ بک مما الستعاذ منه عبادک المخلصون
(خدایا از تو درخواست میکنم بهترین چیزی را که بندگان شایسته ات از تو خواستند و به تو پناه می برم از آنچه که بندگان مخلصت از آن به تو پناه بردند.)
عید سعید فطر بر شما مبارک
۰۹ شهریور ۹۰ ، ۱۷:۲۸ چه فرقی میکنه
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام عید مبارک ممنون که سر زدید
....اما فکر میکنم این کار من نه تنها آبروی افراد رو نمیبره و اون ها رو دفع نمیکنه بلکه باعث روشنگری میشه و مردم استقبال میکنن
من خودم یکی تا قبل از این موارد فکر میکردم این مجری مرد خیلی درستیه
اما به هر حال آدم باید حقایق رو بگه من آبروی کسی رو نبردم
فقط حقیقت ما جرا را بیان کردم
ولی بازم ممنونم که من رو از نظرتون مطلع ساختید
یاعلی مدد
التماس دعا
پاسخ:
چه اسلام ستودنی داریم ما !!
سلام
خوشحال شدم وبلاگ مذهبی فعال دیدم
خوشحال میشم به من نیز سر بزنید
برای همه دعا کنید برای خانواده من نیز دعا کنید
اما برای من دعا نکنید بجای من برای ظهور آقا دعا کنید
یا علی یا حق
سلام
وبلاگ خوبی دارین
ساختار قالب شما برای استفاده از لوگوهای حمایتی ما بسیار مناسبه سری به ما بزنید
سلام گذر به سومالی انتخاب اندوه در برابر هزاران سراب نفس است جایی که کودکان در برابر دیدگان پدر و مادراز گرسنگی برای همیشه ساکت میشوند و ما همچنان افتخار مسلمانی بر سینه مان مدال جادوانیست .