و ذهـن پلکـ مےزند

و ذهـن پلکـ مےزند

در ذبـح ِ بی رحـمـانه ی کلـمـات ...

صندوقچه

شمعدونی هم داریم...

چهارشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۰۹ ب.ظ

در خانواده ی ما، حرف و رسم پدربزرگ برای همه حجت و فرمان است، کافیست پدربزرگ یا مادربزرگ کوچکترین مشکل و دردی پیدا کنند تا تک تک مان به جنب و جوش بیفتیم و چشم و گوش شویم تا زودتر سرپا شوند. همیشه هم وحشتناک ترین کابوس همه مان نبودن آن هاست. کسی از احترام و تواضع مقابل شان کوتاهی نمی کند. 

در خانواده ی ما، مادرم از پاک ترین و خوش قلب ترین زنانی است که من می شناسم، یک زن با تمام ویژگی ها و طبیعت زنانه ای که حفظش کرده تا طراوت خانه مان حفظ شود. مادرم، بی آنکه دخالتی در روابط دیگران داشته باشد ، حاضر است به خاطر شأن و عزت همسرش از متعلقات خودش هم بگذرد و به روی هیچ کس نیاورد. 

در خانواده ی ما، مردها اساس روابط شان بر احترام است و محبت و یاری. منت رنگی ندارد ، کمک همیشه هست. اگر اختلافی هم پیش بیاید اجازه نمی دهند به بیرون از خودشان درز پیدا کند و با بزرگواری حلش می کنند. محبت ها با پول و حساب و کتاب اندازه گیری نمی شوند. 

در خانواده ی ما، پسرها زود بزرگ می شوند، آنقدر بزرگ که من می توانم روی برادر 17ساله ام اندازه ی یک مرد بیست و چند ساله حساب کنم، پدرم رویش حساب کند، مادرم، عمه ها و عموها و پدربزرگ و ...

در خانواده ی ما، همه تکیه گاه همند، همه مشتاق خوشی های بقیه و غمخوار سختی ها. مثل خیلی های دیگر. خیلی خانواده های خوشبخت ایرانی و مسلمان دیگر. خیلی هایی که مشکلات و گیر و گره دارند اما انصاف و عشق و اخلاق و دین هم دارند و گذشت بلدند.

ما خانواده های خوبی داریم، گاهی لازم است خوب تر شویم، گاهی لازم است به دیگران هم خوبی مان را انتقال دهیم و دلسوز هم باشیم، یک دلسوزی ملی. نه اینکه به بهانه ی خندیدن و طنزپردازی، هر شب بنشانندمان پای سریال هایی که اصلا شبیه ما نیستند و دارند این شبیه نبودن را توی گوش مان فرو می کنند... 

 

       

۹۴/۰۲/۳۰
فــ . الف

نظرات  (۱۰)

هو العلیم

خوش به حالتون...

دلم خواست....

دلم خیلی چیزها میخواد...

مثل خواهر...

همیشه فکر میکنم بعضی ها رو خدا با آدم اون دنیا یه جور دیگه حساب میکنه...

یه کسی مثل خواهر...

اگه شماها رو نداشتم که از تنهایی دق کرده بودم...

ممنون که هستی...

پاسخ:
خواهر خیلی خوبه . مثل شما :)
۰۳ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۳۳ خانم الفــــ
خیلی خوب بلدند   بد نشان دادنِ خوب ها را...
پاسخ:
و خوب نشان دادن بدها ...

هو العلیم


چه حس خوبیه که اصلا یه همچین چیزایی رو نبینی و ذهنت و فکرت رو مشغول نکنه

در عوض فکرت با سخنرانی های حاج آقا پناهیان و حضرت آقا و عاقد سفره ی عقدت(! )مشغول بشه!

پاسخ:
خوش به حال شما و توفیقاتتون!
با سلام و خسته نباشید.
مرسی که توجه فرمودین به این مقوله و بیانشون کردین.واقعا نمیدونم ملاک های تایید سریال از دید رسانه ی ملی ما چیه.به امید اینکه روزی حداقل اسم کمیته نظارت فقط و فقط یه اسمی نباشه و واقعا مسئولین مربوطه حداقل یه چکی این فیلنامه های ضعیف رو بکنن و فقط صرف اینکه آقای صحت کارگردان هستن به چنین فیلمی که خالی از هرگونه مفاهیم و مضمون جالبی هست اجازه ی پخش رو ندن.
طنز یعنی بیان واقعیات اجتماعی کمی با خنده و کنایه.آیا این ها طنزه؟اینها فقط نمایشی ست برای سرگرم کردن خانواده ها و خنده های الکی و بی معنی و روایات و داستان هایی از زندگی روزمره مردم ما.که هیچکدومشون شبیه حقیقت نیست.به این امید که واقعا روزی صدا و سیمای کشور عزیزمون متناسب با آرمان هایی که یک مرکز رسانه ای گام برمیداره ، گام برداره و اینقدر فقط به فکر پر کردن ساعت های خالی موجود در شبکه هاش نکنه.
و من الله توفیق
بعله

:)))
پاسخ:
احوال بلاگفایی های پناهنده به بیان چطوره؟ :-)
سلام علیکم مومن
وبلاگ شهید مرادی به روز شد
http://shahidmoradi.blog.ir/
این وبلاگ هفته ای یک بار به روز می گردد
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
سلام.
ضمن عرض تبریک تولد میمون و مبارکتون٬ چرا وبلاگ رو به روز نمیکنید؟
پاسخ:
سلام. ضمن تشکر. فرصت نداریم.

سلام .

احوالات ؟؟

چرا به روز نمیشید ؟؟

سابقه نداشته !!!!

پاسخ:
دوست دارم هی پیگیر میشین :)
سلام بر خودت.
و ذهن دیگر پلک نمیزند...
پاسخ:
آه ای ابرها بر من بگریید...
گویند :
شاعری وام گرفت..
شعرش آرام گرفت...

نکنه وام گرفتید...؟
پاسخ:
وام رو که یکی دیگه میخواد بگیره :)
ما فقط آروم گرفتیم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی