و ذهـن پلکـ مےزند

و ذهـن پلکـ مےزند

در ذبـح ِ بی رحـمـانه ی کلـمـات ...

صندوقچه

گریزی کوتاه

پنجشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۲۴ ب.ظ

سابقه اجرایی دکتر جلیلی

 

از همین سابقه­ی اجرایی وارد شبهات می­شوم. سابقه اجرایی آقای دکتر جلیلی چیست؟ ایشان سال 1364 وارد دانشگاه شده اند و بعد از چهار سال یعنی از سال 1368 تا 1380 دوازده سال در بازرسی وزارت خارجه و معاونت اروپا و آمریکا بودند. جالب است که  بدانید در دوره­ای که ایشان بازرسی وزارت خارجه را داشتند، 17 سفیر را که مشکلات مفاسد اقتصادی داشتند، ایشان برکنار کرد. ولی سروصدایی نداشت. همین دأبی که الآن دارید می­بینید و اعصاب دوستان همراه ایشان خرد می­شود که چرا شما اینها را نمی­گویید. بالاخره کمی هم تبلیغ بکنید.

بعد از آن ایشان در بیت مشغول کار شد و در معاونت بررسی های بیت رهبری مشغول فعالیت شد. در سال 83 یک بحثی دانشگاه مطرح شد که ایشان بیایند و رییس دانشکده علوم سیاسی بشوند. مقام معظم رهبری موافقت نکردند؛ یعنی طی صحبتهایی که با بیت شد، مسؤولین اجرایی فرمودند که آقا فرمودند ایشان بمانند. این بحث که ایشان گفته توانایی مدیریت اینجا(دانشکده) را ندارم اصلا وجود نداشته است. بنده خودم سال 83 شخصا با ایشان صحبت کردم ، فقط بحثشان این بود که اگر آقا بفرمایند نه، جواب من هم نه هست.   
پس ایشان از سال 80 تا 86  در دفتر بررسی های بیت بوده اند و بعد از آن به شورای عالی امنیت ملی آمدند.

تلقی که از شورای عالی وجود دارد این است که یک آقای جلیلی هست و یک دفعه از طرف خانم اشتون به ایشان زنگ می­زنند که الان جلسه هست و باید در جلسه شرکت کنند. در یک جمع نخبگانی از من سوال کردند که ‌آقای جلیلی به غیر از صحبت با خانم اشتون چه کار می­کند؟ گفتم که امنیت ملی دو شاخه دارد: داخلی و خارجی، ‌در امنیت ملی داخلی بحث­های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی تعریف می­شود و امنیت خارجی هم که الی ماشاالله موضوع دارد.

سوال می پرسند که آیا ایشان ورود هم می کنند؟ بلی یکی همین بحث پرونده سه هزار میلیاردی بود،یکی دیگر کنترل نرخ ارز و راه­اندازی مرکز مبادله ارزی بود که بازار را خواباند. ولی ویژگی ایشان این است که سراغ اینها نمی رود و اینها را تبیین نمی­کند و بعید هم هست که به سراغ اینها برود.

سوال: در بحث اجرایی آقای جلیلی، بحث کار ایشان در وزارت و بیت را مطرح کردید ولی نمی تواند یک حجت قاطع برای سنجش توان اجرایی ایشان بین مردم باشد، چرا که بلافاصله می گویند که ای بابا آقای X  که وزیر نفت بوده است، yفعال بوده است تایید نشده، ما چطور توجیه کنیم؟

خدمت شما عرض کردم، این که می فرمایید فلانی مدیر بوده است، اگر که شورای عالی امنیت ملی با تمام تشکیلاتش و اداره آن افراد و اداره امور کشور و مواجه شدن با این مشکلات توان اجرایی نیست، پس نمی دانم توان اجرایی چیست؟ ولی یک بار هم قانون اساسی را نگاه کنید. رئیس جمهور توان اجرایی را به آن معنایی که در چشم مردم است، نیاز ندارد. آن اصل قانونی (اصل 134) را به مردم معرفی کنید که مردم اشتباه فکر نکنند.

                                                   

                                                                                            

  اینجا ، کامل تر می خوانید    پرسش و پاسخ پیرامون " چرا جلیلی ؟! "

۹۲/۰۳/۱۶
فــ . الف

انتخابات

نظرات  (۸)

هه!اگر من بودم حتی اینکارم نمیتونستم بکنم!دریغ از ی شعر که از موسوی گرمارودی حفظ باشم!
مجری برنامه راز(همونی که هی اسمشون یادم میره:) ) گفتن تنها کسی که یکم به مسائل فرهنگی اشاره کرد آقای جلیلی بود!فاطمه حالم بده!!!!!میفهمی نه!؟دلم میخاد خودمو بکوبم به دیوار از وسط دو تیکه بشم قلبم بیافته بیرون راحت شم!
پاسخ:
وا ! من چرا نمیتونم واست کامنت بذارم؟
دوران کنکور... و تو چه دانی از درس نخواندن های من ... و گیر دادن به شعرهای کتاب...

طالب زاده... هوم... قراره مستند دومی رو هم خودش بسازه...
میفهمم حالتو ولی دیگه انقد به خودت فشار نیار.. حیفی آخه :) تلف میشی یوقتا !
۱۷ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۲۹ یک بنده خدا
جلیلی اعصاب آدم را خرد می کند! انگار نه انگار که انتخابات است! انگار نه انگار که تبلیغات است! اصلا این بشر ...
جلیلی اصلا بلد نیست در حرفهایش وعده های شیرین بدهد! اصلا بلد نیست کل تاریخ سی ساله انقلاب را سیاه نشان بدهد و خود را منجی انقلاب بداند! اصلا بلد نیست دولت را له کند! اصلا بلد نیست تمام خدمات دولت را نقاط ضعفش نشان دهد! اصلا بلد نیست کل پیشرفتهای نظام را فراموش کند و بدبختیهای جامعه را به تصویر بکشد! اصلا بلد نیست بگوید یک پایش الان کجاست؟! اصلا بلد نیست بگوید موسس اولین بسیج دانشجویی در کل کشور است! اصلا بلد نیست بگوید بازرسی وزارت خارجه، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه، مسئول بررسیهای جاری بیت رهبری، دبیر شورای عالی امنیت ملی یعنی چه؟! اصلا بلد نیست بگوید ...
اصلا ما هم رییس‌جمهور نابلد می خواهیم!
پاسخ:
احسنت...

رئیس جمهور نابلد می خواهیم که زیر بار ادعای معجزه گری بقیه شان نشکنیم...
دقیقا منم از این اعصابم خورده!!!
یعنی من دکترو حلال نمیکنم رای نیاره!!!اصلا به همه ی اعتقاداتش شک میکنم!!!به خدا هم شک میکنم!!!به انقلاب و انقلابی بودنم شک میکنم!!!این بار دلم میخواد خودمو بکوبم به دیوار از وسط نصف شم مغزم بیافته بیرون!!!
بالاخره من با کدوم سازت برقصم فاطمه!خصوصی میزارم میگی چرا علنی نزاشتی علنی میزارم تایید نمیکنی!!!مظلوم گیر اوردی؟!
پاسخ:
آقاااا صب کن خو ! ایناها در دست تایید بود !

این لینکو بخوون... دکتر غلامی که به سوالا جواب داده خودش میگفت هرجی رو مخ این آدم میریم که یکم از خودت بگو میگه من این کارو نمی کنم...
بعدم همون حرفی رو میزنه که واسه خودت تو وبلاگت گذاشتم ... دید تاریخی...
قراره دکتر به تاریخ بپیونده آیا ؟
۱۷ خرداد ۹۲ ، ۱۵:۱۶ یک بنده خدا
البته در نگاه انقلابی باخت معنایی ندارد. صحبتهای آقا در مورد احمدی نژاد رو یادمون نره:
"به خانواده ام گفتم اگر این آقا رای هم نیاورد این خدمت را کرد که نگذاشت شعار عدالت فراموش شود"

پاسخ:
و حرف دکتر جلیلی با همین مضمون ؛ نامه ی حضرت علی(ع) به مالک تاریخی شد .. هرچند مالک هیچ وقت به مصر نرسید..
قرار نیست برد بر رای آوردن باشد همین که به بصیرت مردم و تاریخ گفتمان اضافه شود خوب است ..
۱۷ خرداد ۹۲ ، ۱۵:۳۶ سیدامیر ولایی
إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا.. برقرار باشید..
پاسخ:
انشاالله همه .
عاقبت مان به خیر باشد...
پاسخ:
الحق که به خیر ! خدا کند ...
میدونی ..
اگر این انقلاب درست بوده ..
اگه آرمان ما اینه که همین انقلاب باید به نتیجه برسه انشاالله ..
اگه انقلابی زندگی کردن چیزیه که باید بهش برسیم ..
من واقعاً متاسف میشم وقتی یجوری با آدم حرف میزنن (همین دوستان بعضاً موافق قبلی و انقلابی هم حتا) که انگار باید جوابگو باشیم از اینکه حتی فکر رای دادن به جلیلی رو می کنیم .. چون معتقدند ما الان به یک آدم معتدل که مخالف ولی فقیه هم نباشه و بیاد اقتصاد رو درست کنه نیاز داریم ..
میدونی .. من میترسم اگه جلیلی رای بیاره واقعاً همین مردم نفهمنش .. و پذیرشش رو نداشته باشن .. من از خیلی چیزا میترسم و .. هنوز بلاتکلیفم ..
پاسخ:
خب آدم معتدل و منطقی یعنی چطور ؟ یعنی کی ؟ قالیباف ؟ که بیاید اقتصاد را درست کند ( که مثلا میخواهد با وعده وعید این کار را بکند ) کلی هم ادعای زمان بندی دقیق دارد ... همین آدم که کلی ! در همین زمینه ی ولایت فقیه جای شبهه به او وارد است ...
یا مثلا رضایی ؟ که خودش هم نمی داند که نمی داند ...
یا ولایتی که امروز خوب نشان داد خودش را ..
امروز مناظره خیلی چیزها را واضح تر کرد ... خیلی .
حب رای منم تا الان اقای جلیلیه و لی اقای حداد هم خیییییییییییییلی انسانند خدایی-دمشون گرم داره-
یا علی مددی-
پاسخ:
انصافا حداد عالی بود .. بر خلاف آقایان دیگر ِ متکی به رای .. خیلی بدون محافظه کاری و بدون مصلحت انتخاب شدن خودش بود ...