و ذهـن پلکـ مےزند

و ذهـن پلکـ مےزند

در ذبـح ِ بی رحـمـانه ی کلـمـات ...

صندوقچه

برابری یا قتل ارزش ها . . . ؟

شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۰، ۱۱:۱۸ ق.ظ
.................

به تیترهای "جالبی" که گاها سوژه ی کلاس گذاشتن خانم ها جلوی مردها میشه دقت کردین؟

زنی که اتوبوس هدایت می کند

زنی که راننده ی ماشین سنگین است

راننده ی زن ِمترو

زن آتشنشان

زندگی کاری با دنیای مردها

نماینده ای که خیال می کند در نمازمیت  هم با مردها فرقی ندارد!

          

.......

هرچند این بحث قدیمی همیشه بین جامعه ی بانوان داغ بوده و شرط اول اکثر ازدواج ها شاغل بودن

خانم شده اما بد نیست گاهی با یک نگاه مهربون تر هم به این موضوع دقت کنیم..

مقام معظم رهبری همیشه  به اهمیت نقش زنان در جامعه تاکید داشتند و صراحتا اعلام کردند که

حجاب و اساس شخصیتی زن مانع فعالیت مفید و بجای اون نمیشه و هرکاری باید در شان و ارزشش

گنجانده شود..

اما کدام ارزش و شانیت؟

ارزش ِ یکی شدن اتاق های کار؟

ارزش ِ صمیمیت و رفاقت همکارهای مرد و زن؟

ارزش ِ رقابت زیبایی و محبوبیت بیشتر خانم ها بین مردهای مافوق؟!

تقریبا دوره ی 20 سال گذشته وقتی جلسه ی مختلطی در سازمانی بود یک حجاب و پوششی بین

 زن ها و مردهای همکار گذاشته می شد تا خانم ها هم راحت تر صحبت کنن و هم موازین شرعی

رعایت بشه..

حضرت زهرا (س) هم هنگامی که با حجاب خاص و پوشیده شون وارد مسجد شدند تا خطبه ی معروف را

ایراد کنند دستور دادند که پرده ای بین قسمت زنانه و مردها قرار داده بشه و بعد اون حرفهای کوبنده را

زدند..

اما امروزه آیا بین همکارهای نامحرم صیغه ی محرمیت جاری شده؟

و یا گذر زمان توجیه مناسبی برای تغییر معیارها و الگوهای دینی ِ ماست؟

زنی که با افتخار از انجام کارهای شاق و مردانه اش یاد می کنه و

زنی که با خوشحالی حتی زمان ِ صرف غذا هم کنار همکارهای مردش مینشینه وادعا می کنه که

خودش یک مرده، همون فرزند صالح و نجیب ِ اسلام را تربیت می کنه؟ از دامن این زن مرد به معراج

 می رود یا از  آغوش مادر ِ محمدعلی ۱۲ساله که حافظ قرآن است؟

هنر زنی که آچار و دستمال یزدی به دست کنار کامیونش عکس ِ رکوردشکن میندازه زیباتره یا 

خانم حجازی که 4 پاره ی تنش را با اخلاص تقدیم راه شهادت کرد تا بعثی، حجاب و حیای خودش و

دختران ایران زمین را غارت نکنه؟

آیا ارزش های والای روح لطیف یک زن در کارهای مردانه ی خشک و خشن خلاصه میشه؟

چرا امروزه مزیت های جنس پاک زن جای خودش را به تلاش برای برابری با مردها داده؟

آیا خوبی های وجود یک مادر و همسر بیانگر برتریش نسبت به مردها نیست که باید زندگی و آرامش

خودش  و خانواده اش را به رقابت با جنس مخالف بگذرونه؟

نمی خوام بگم همه ی زن های شاغل به همین دلیل وارد دنیای سخت کاری میشن اما حتی برای

 عده ای هم که از سر نیاز و اقتصاد خانواده مجبور به 12 ساعت بیشتر کار خارج از منزل هستن شرایط

طوری نیست که بشه گفت با موازین شرعی و حدود دینیمون هماهنگی می کنه! وقتی در سازمان های

دولتی چهره ی آرایش کرده ی خانم های کارمند و برخوردشون با همکارهای نامحرم

بی قید و شرطی ِ یک قانون کلی و اساسی ِ مسلمون بودن ما را نشون میده دیگه از صفحه ی حوادث و

فجایع شرکت های خصوصی چه انتظاری میشه داشت؟!

یک برنامه ها و نظارت های حتمی وظیفه ی اصلی ِ مسئولین بوده و هست.

اما آیا تک تک کسانی که وارد این مقوله میشن تکلیف شرعی و قطعی ندارن که

 وقتی سر برج ِ حسابرسی ِ خدا رسید فیش حقوقی ِ اعمالشون پر از تخطی و کم کاری نشده باشه؟!

یادمه وقتی میخواستم برای انتخاب رشته اقدام کنم هرکسی از انتخابم چیزی می فهمید با کلی

نصیحت و بیان تجربه هاشون روبه رو می شدم بعد از اعلام نتایج و ورود به دانشگاه هم هرکی از

 رشته ام چیزی سر در می آورد شروع می کرد به توضیح دادن بازار کار و خراب بودن وضعیت شغلی اکثر

رشته ها... بعضی ها هم با کمال بی تعارفی میگن رشته ات به درد هیچ اداره و سازمانی نمی خوره و

داری وقتتو بیخود هدر میدی.. چند وقت پیش  یکی دونفری بهم گفتن این دوره زمونه کی به دین اهمیت

میده که تو داری درسشو هم میخونی! هرچیزی به جای خودش خوبه!

اما من در عین حالی که هربار تو دلم خواستم گوینده ی این حرفها رو خفه کنم با آرامش گفتم و میگم و

خواهم گفت که جای خوب دین توی زندگی من پیدا شده.. و نمی خوام با پیش بینی های مسخره 

حال و فرصت خوب ِ جوونیم را پای رسیدن به قطار رقابت با دنیای پرخطرشغلی هدر بدم...

............................

...............

.......

زیرنویس// توی یکی از پست های چند ماه پیشم یه بنده خدایی گیر داده بود که پراکنده و چرت

مینویسی. هرچند آدرس قبلی مسدود شد و اوشون گمان نمی کنم اینجا رو یافته باشه اما خلاصه اگه

به چشم هرکدومتون چرند و پرند هم بود فاتحه ای برای مرحوم دهخدا بفرستین که اگه حقیقت حرفهام

دستتون نیومده حداقل بانی خیر ِ اهل قبور شده باشم.!

۹۰/۰۶/۱۲
فــ . الف

نظرات  (۱۳)

سلام دوست جدید من

رویای شما برای ارسال SMS ناشناس محقق شد
با نرم افزار ارسال SMS ، کاملاً رایگان و نامحدود پیام بفرست
اگه این نرم افزار فوق العاده رو میخوای یه سر بزن
فعلاً...
سلام
عکست خیلی جالب بود نماز میت کی هست؟
پاسخ:
مرحوم بابک معصومی!
وااای که چقدر خندیدم به این فکرت ! چه چیزایی دغدغتن! عمرا به ذهنم نمی رسید.. خداییش راست میگی..
این زنه چه لارجه!
سلام ..اتفقا به نظر من خیلی خوب اجتماعی مینویسی ..دوست دارم اینجار و..
واقعا حرفات حرف حسابه ..
پاسخ:
قربونت/
۱۳ شهریور ۹۰ ، ۰۹:۳۴ عمه نیلوفرها
سلام عزیزکم خوبی همه خوبن خوش میگذره چشمت به جد و اجدادت افتاده نطق پیش از دستور می کنی خدایش همه را راست گفتی من هم پر از این دغدغه ها هستم یادت هست بهت گفتم درست را ادامه بده و برو تو کار تدریس و پزوهش که اون هم باز مشکلاتی داره ولی فکر کنم کمتر از اینجا باشه
کار زنها بد نیست ولی ما فضا را بد کردیم باور کن فاطمه بعضی وقتها نمیشه نمی دونم شاید هم این حرف بهانه است برامون دعا کن
خودمونیم هر چی دلت خواست بهمون گفتی و عقده هات را خالی کردی باشه
پاسخ:
یادمه اما خدا نکنه من منظورم شما بوده باشین.. ایشالا همه روسفید باشیم.
سلام واقعا مطالب عالیه
لینک شدید
یاعلی
سلام
فاطمه دلم برات تنگیده اساسی!!!
پس کی میاین؟
مطالب وب قدیانی رو که خوندم دلم واسه امامیه و گریه هاش تنگید خصوصا اینکه امسال از اون ده شب باهم بودن خبری نیس...
موفق باشی
پاسخ:
این ضبط شده های هیئت جواب دل منو نمیده!
سلام
زیبا و عالی نوشتید فقط یک مقداری تخصیص می زدید بد نبود
متاسفانه در بعضی ادارات و ارگانها اختلاط زن و مرد خیلی فجیع شده و از حد گذشته
دشمن با دین به مقابله دین برخاسته
«بهترین دوست» منتظر شما هستم
پاسخ:
دشمن نه رزمنده ! خودیست این خیانت ها!
منو از گوگل رسوندی به اینجا! خدا خیرت بده کاش یکی این حرفارو حالی مسئولین می کرد!
۱۶ شهریور ۹۰ ، ۱۴:۴۸ نویسنده ی کودک
اشکمو با نوشته هات درآوردی.. آدمو مجبور می کنی به خودش بیاد!
لینک شدین.با افتخار/
پاسخ:
لینک در کجا؟
سلام رفیق


نمیدونم چی بگم!!
فقط میدونم امامیه بدون تو صفانداره
ولی بازم امیدی هست ما به همون شبای آخرشم راضیم خدا کنه همینم ازمون نگیرن...
ضبط شده ها!! چه صفایی داشتا...
راستی امروز بچه های دانشگاه میرن اردو جهادی!!!

درپناه ارباب...

پاسخ:
اربااااب......
زن، به خاطر کرامت و ارزشى که دارد، نباید خود را حرّاج کند و در بازار سوداگران شهوت، خود را به چند نگاه و لبخند بفروشد. محدثی
باسلام و احترام؛

تو وبلاگت با همین یکی حال کردم.