و ذهـن پلکـ مےزند

و ذهـن پلکـ مےزند

در ذبـح ِ بی رحـمـانه ی کلـمـات ...

صندوقچه

ما بنی آدم ...

سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۲ ب.ظ

یک روز می روم دست این بچه ی کوچک همسایه را که از صبح تا شب صدایش در کوچه می پیچد و هُل می گذارد توی خانه ی بقیه و کلافه شان می کند، می گیرم و می آورمش کنار خودم. می نشانمش روی صندلی ، زل می زنم توی چشم هاش و فقط یک کلمه از او می پرسم " دردت چیست؟ "

همین یک کلمه ای که شاید ، باید اول از پدرش و بعد مادرش که مدام در حال خالی کردن فریادهایشان سر این طفل معصوم هستند پرسید. حیف که نمی دانم دقیقا در کدام خانه ی این کوچه ی مرموز هستند و اصلا بچه شان پسر است یا دختر؟ به صدایش نمی آید بیشتر از دو سه سال داشته باشد. آیا خواهر و برادری هم دارد ؟ اسباب بازی برای بازی کردن چطور؟ شکمش سیر است ؟

و خب مساله همین جاست. انقدر از هم بی خبر و بی اطلاعیم که آژیر بلند گریه ها هم نتوانسته از جا بلندمان کند تا بفهمیم درد همسایه ای که همین نزدیکی ست چیست ... فقط کم کم خودمان را به شنیدن و نشنیدنش عادت داده ایم...

۹۵/۰۴/۲۲
فــ . الف

نظرات  (۴)

عالی بود

هم المحبوب
سلام
دوماهی هست جلوی مجتمع ما بنایی با صدای وحشتنااااااک از 8 صبح تا 4 عصر گاهی هم حتی تا غروب ادامه داره.
یه بار داشتم فکر میکردم کاش در و پنجره مون دوجداره بود و عایق صدا

اما یه لحظه بعد به خودم گفتم اونوقت اگه خونه یه نفر آتیش میگرفت و داد میزد آتیش من نشنیده بودم و.....
و وای از عایق های صوتی که رو قلبمون نصب کردیم...

پاسخ:
بعله . البته پنجره های ما هم دوجداره س ولی بازم صدا میاد :)
وااااای خدایا
اینجا که خیلی وقته بازه.

امروز داشتم خونه رو جارو میکردم یاد اینجا افتادم که تعطیل شده. گفتم میرم براش کامنت میذارم:

آهااای یه روزی بود من عاشق اینجا بودم. عاشق نوشته هاش بودم.
هر روز بهش سر میزدم، نظر میذاشتم، گاهی حتی آرشیو میخوندم. 
د بنویس دیگه.

که دیدم زرشک. درحال نوشتنی و ما بی خبریم.
آفرین. کار خوبی کردی. خیلی ذوق کردم
پاسخ:
هههه. خوبه که هستی و میای
عزیز جان چرا اینجا رو به روز نمیکنی ؟
پاسخ:
نمیدونم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی